Thursday, July 19, 2012

Unsatisfied heart   Minpei Kusano

I'm dragging back to bed 
Where I flounder around, kick with my legs. 
This is odd inseparable relation. 
Although making big fuss, impossible to catch it


Poor head and wore off legs, I have. 
Then, Is my sorrow,  sorrow of scanty or exhaust ? 
My body forced to laid on the futon is listening the earth quake. 
I rather felt some strong shake not only by the earth quake. 


Dismiss heart left everything of the world 
Became a ring of absence. 
Toward the other side, a spectator took hold for it. 
And, There was the unsatisfied heart. 
I should have held and slept with the unsatisfied heart out of three. 





あき足らぬ心




俺は俺がもがいて足蹴にする床へ
ずるずると引つ張り戻らせられるんだ
それは奇しき悪縁だ
いくら騒いだつて追付かない

貧弱な頭と消衰の足がある
然し俺の哀しみは貧弱や消衰の哀しみか
無理に乗せられた俺の身体が
布団の上で地震を聞いてゐる
どうも俺には地震だけでないある強い動揺を感じた

世の何事をも忘れ了つた心が
放心の環となつた
一方にはそれに対してスペクテーターが出来た
又あき足らぬ心があつた
俺は三つの内あきたらぬ心を抱いて寝るべきであつた





草野民平