Saturday, July 28, 2012

Allen Ginsberg

" Message " 

" 伝言 "



Since we had changed 


私達が変わってから、


rogers spun worked 


私達は一緒に、セックスして、きりきりまいして、はたらいて


wept and pissed together 


泣いて、酔っ払った。


I wake up in the morning 


私は朝、


with a dream in my eyes 


目に、夢をくっつけたまま、目をさまして


but you are gone in NY


でも、君はニューヨーク。


remembering me Good 


私の良いところを胸にしつつ。


I love you I love you 


愛してるよ、愛してる。


& your brothers are crazy 


それにしても、君の兄弟は狂ってるよね


I accept their drunk cases 


でも、私は、あいつらの飲酒問題だって受け入れられる。


It's too long that I have been alone 


一人でいるのが長すぎる。


It's too long that I've sat up in bed 


ベッドにこうやって


without anyone to touch on the knee, man 


誰もひざをさわってくれずに、座っているのも長すぎる。男でも


or woman I don't care what anymore, I 


女でも、もう何でも関係ない。私は、


want love I was born for I want you with me now 


そのために、私が生まれてきた愛が欲しくて、
私は、君が私のそばに今いて欲しいと思うために生まれてきた。


Ocean liners boiling over the Atlantic 


外国航路定期船は、太西洋を煮えたたし


Delicate steelwork of unfinished skyscraypers 


未完成高層ビル群は、繊細な鉄骨工事による


Back end of the dirigible roaring over Lakehurst 


ラクハーストの上を、うなり声上げて進む、飛行船の後部席


Six women dancing together on a red stage naked 


女が六人、赤い舞台の上に立ち、皆、裸になって、踊ってる。


The leaves are green on all the trees in Paris now 


今、パリ中の、全ての木の葉は緑色。


I will be home in two month and look you in the eyes. 

2ヶ月もしたら、家に戻ります。そしたら君をこの目で見れる。


                       Paris, May 1958 
                       
                       パリで、1958年5月